ARPAÇ KÖYÜ SİTESİ bayart
Gezinmeniz için lütfen üye olunuz

Değerli arpaçlı hemşerilerim
uzun zamandır siteyle ilgilenemiyorum
sizlerin daha iyi vakit geçirmeniz için
içerik koyacağım
tabiki sizlerinde katkısı olması gerekmektedir

Paylaşım herzamandoslukları pekiştirir
lütfen elinizde bulunan RESİM VİDEO VE DİĞER BİLGİLERİ
burada paylaşırsanız sevinirim
sağlıcakla kalın
<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-3360664947790377";
/* 728x15, oluşturulma 04.11.2009 */
google_ad_slot = "0825449620";
google_ad_width = 728;
google_ad_height = 15;
//-->
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>
mail: artx66@gmail.com
En son konular
» tıkla
Paz Ekim 03, 2010 9:53 pm tarafından bayart

» HÜNER MOBİLYA 0530 874 48 66
Paz Mart 14, 2010 12:17 am tarafından lütfü

» HÜNER MOBİLYA
Paz Mart 14, 2010 12:06 am tarafından lütfü

» HÜNER MOBİLYA
C.tesi Mart 13, 2010 11:42 pm tarafından lütfü

» BİLGİSAYAR KULLANIM ALANLARI
Paz Ara. 06, 2009 3:14 am tarafından bayart

» BİLİM Ve İNSAN
Paz Ara. 06, 2009 3:09 am tarafından bayart

» ilk yardım
Paz Ara. 06, 2009 3:08 am tarafından bayart

» SU OLMASAYDI
Paz Ara. 06, 2009 3:07 am tarafından bayart

» TELEFON UN İCADI
Paz Ara. 06, 2009 3:06 am tarafından bayart

SONDAKİKA HABERLERİ
REKLAM VEREBİLİRSİNİZ
HABERLER
ARPAÇ KÖYÜ VİDEOSU
ECDADIMIZ

DUYURU PANOMUZ



lütfen arpaç köyüne aitresim videolar ekleyin köye gidemeyenlerhiç olmazsa hasret giderir


----------


sitemize hoş geldiniz


----------


lütfen dernekle ilgili düşüncelerinizi yazın


----------

BAYART


Anket

Vitaminlerin Yararları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Vitaminlerin Yararları

Mesaj tarafından bayart Bir Paz Ara. 06, 2009 3:03 am

Vitaminlerin Yararları...
Vitamin denildiğinde ilaç akla gelir oysa bu yararlı ilaçların kaynağı her zaman tükettiğimiz meyve ve sebzeler... İşte 'hangi vitamin hangi yiyecekte bulunuyor' sorusunun cevapları...
A vitamini
Kaynakları: Hayvansal yiyeceklerden balık, karaciğer, süt ve süt yağı, yumurta sarısı, yeşil sebze ve meyveler.
Ne işe yarar?: Gözün değişik ışık durumlarında görebilmesi, büyüme ve gelişmeye yardımcı olur. Üreme fonksiyonlarında gereklidir. Enfeksiyonlara karşı koruyucudur.
E vitamini
Kaynakları: Günlük yiyeceklerde yeterli miktarda bulunur.
Ne işe yarar?:Kan hücre hemolizini önleyerek aneminin önlenmesi, organizmada oluşan oksijen içeren serbest radikalleri etkisizleştirerek kanser oluşum riskini azaltma. Katarakt oluşumunu geciktirme.
D vitamini
Kaynakları: Balık karaciğeri yağında yoğun olarak bulunur.
Ne işe yarar?: Kalsiyum metabolizmasını düzenler, kemiklerin ve dişlerin sertleşmesinde etkilidir.
K vitamini
Kaynakları: Lahana, karnıbahar, ıspanak ve soya fasulyesinde bulunur.
Ne işe yarar?: Kanı pıhtılaştırır.
C vitamini
Kaynakları: yeşil sebzeler, turunçgiller, çilek, domates, kuşburnu, maydanoz, kivi
Ne işe yarar?: Kılcal kan damarlarının olmasını sağlar. Yara iyileştirmesini hızlandırır. Vücudu enfeksiyon ve bakteri toksinlerinden korur. Kan kolestrol düzeyinin düzenlemesinde yararlıdır. Kanser riskini azaltır.
B5 vitamini
Kaynakları: Dana eti, karaciğer, balık, tavuk, yumurta, peynir, fasulye, tüm tahıllar, hububatlar, karnabahar, bezelye, avakado, patetes, mısır, kuru yemişlerde de bolca bulunur.
Ne işe yarar?: Karbonhidrat, lipid ve protein metabolizmasında rol alır. Sinir sisteminin çalışmasında önemli olan asetil kolin oluşumunda etkindir.
B2 vitamini
Kaynakları: Süt, et ve yumurta gibi hayvansal protein kaynağı yiyecekler, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagil ve maya.
Ne işe yarar?: Protein ve yağ metabolizmasındaki enzimlerin çalışmasında yardımcı.
B6 vitamini
Kaynakları: Hayvansal gıdalar, balık, tam buğday unu, karaciğer böbrek, yeşil yapraklı sebzeler.
Ne işe yarar?: Sinir sisteminin çalışmasındaki tepkimelerde rol oynar. Bağışıklık sistemi için gereklidir.
B12 vitamini
Kaynakları: Dana eti, dana karaciğeri, böbrek, süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru, sardalya.
Ne işe yarar?: Normal büyüme gelişmede, sinir hasarlarında tedavi edici rol oynar. Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Folik asit
Kaynakları: Karaciğer, diğer organ etleri,kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler.
Ne işe yarar?: Kan hücresi yapımı ve hücre çoğalmasında yardımcı olma.
avatar
bayart
Admin

Mesaj Sayısı : 103
Yaş : 43
Kayıt tarihi : 13/12/07

Character sheet
oyun bölümü: kural

Kullanıcı profilini gör http://bozok.forumotion.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz